سمینار و ادبیات پژوهش و پروژه بررسی فقهی و علمی رحم اجاره ای

دسته بندي : علوم انسانی » حقوق
1- تلقیح طبیعی
2- علل نا باروری
3- لقاح داخل رحمی
4- لقاح خارج رحمی
5- اهدای جنین
6- اهدای گامت
7- تخمک اهدایی
8- جواز و حرمت لقاح
9- رضایت
10- ارث
11- محرمیت
12- حقوق دیگر
13- بررسی فقهی اهدای گامت
14- نتیجه گیری
15- منابع و ماخذ









مقدمه
بسیار طبیعی است موجودی که از جسم و جان زن و مرد به وجود می آید، بر مودت، صفا، صمیمیت و آرامش آن ها بیفزاید و در نتیجه زوجین، علاقه ی وافری به داشتن چنین موجودی داشته باشند. البته همه ی زوج ها از این نعمت برخوردار نیستند. مردانی یافت می شوند که فاقد اسپرم اند و یا اسپرم آن ها توان و خاصیت ترکیب با تخمک زن را ندارد و یا زنانی وجود دارند که فاقد تخمک اند یا قابلیت و توان پذیرش اسپرم را ندارند یا رحم آن ها توان نگهداری و پرورش جنین را ندارد یا اصلاً رحم ندارند. با این حال آن ها نیز مشتاق اند فرزند منتسب به خودشان داشته باشند.
این وضع از دیر زمان وجود داشته و انسان برای یافتن راه حل این مشکل، به دعا و درخواست از خداوند و استفاده از وسایل و روش های گوناگون متوسل شده است.
قرآن کریم، خود از سوئی به وضع استثنایی برخی زنان و مردان و عقیم بودن آن ها اشاره کرده و از سوی دیگر درخواست و التماس برخی نازیان که به قدرت خداوند بارور شده اند را بیان نموده است.
«لله ملک السماوات و الارض یخلق ما یشاء یهب لمن یشاء اناثاً و یهب لمن یشاء الذکور، او یزوجهم ذکرانا و اناثا و یجعل من یشاء عقیما انه علیم قدیر.» ( شوری / 49و 50)
دسته بندی: علوم انسانی » حقوق

تعداد مشاهده: 5380 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 35

حجم فایل:962 کیلوبایت

 قیمت: 5,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: