طرح جابر کامل وجامع تنوع و خواص گیاهان دارویی

دسته بندي : طرح و پژوهش » طرح های جابر
طرح جابر کامل وجامع تنوع و خواص گیاهان دارویی

دارای تصاویر وپوستر ها وهمچنین دو فایل پاور پوینت

مقدمه
از دیرباز تا کنون، گياهان دارويی از ارزش و اهميت خاصی در تأمين بهداشت وسلامتی جوامع هم به لحاظ درمان و هم پيشگيری از بيماريها برخوردار بوده و هستند. در واقع اين بخش از منابع طبيعی قدمتی همپای بشر داشته و يكی از مهمترين منابع تأمين غذايیو دارويی بشر درطول نسلها بوده اند. از نقطه نظر تاريخی، گياهان اهميت فراوانی درتوسعه جوامع داشته اند و تحقيقات وسيعی برای يافتن فرآورده ها ومواد طبيعی دارويیگياهی در طول تاريخ انجام شده اما نكته حائز اهميت اينجاست كه تنها كمتراز10% از مجموع 250000 گونه گياهی جهان برای بيش از يك عملكرد زيست شناختی،شناسايی و مورد استفاده قرار گرفته اند.
به عبارت ديگر بر اساس آمارهای منتشرهتوسط سازمان بهداشت جهانی، تنها بين 35 تا 70 هزارگونه گياه دارويی در طول زمان برای حداقل يك يا چند بار مورد مصرف قرار گرفته است.در حال حاضر، 25% از داروهای موجود، منشأ گياهی دارند و 12% داروها نيز از منابعميكروبی ساخته شده اند.
پتانسيل توليدداروهای گياهی در طبيعت بسيار بالاست. براینمونه گفته مي شود 125000 گونه گياه دارويی در جنگلهای استوايی جهان يافت ميشود.ارزش اقتصادی و تجاری گياهان دارويی فوق العاده زياد است. در بعضی آمارها ارزشتجارت جهانی گياهان دارويی بالغ بر 43 ميليارد دلار در سال برآورد شده و طیآمار منتشره در اينترنت فروش فرآورده های گياهی در سال 1997 بالغ بر 3/24 ميليارددلارآمريكا بوده است . گرايش عمومی جامعه به استفاده از داروها و درمانهای گياهیو به طور كلی فرآوردههای طبيعی به ويژه در طی سالهای اخير روبه افزايش بوده ومهمترين علل آن، اثبات اثرات مخرب و جانبی داروهای شيميايی از يك طرف و ايجادآلودگي های زيست محيطی كه كره زمين را تهديد مي كند از سوی ديگر بوده است .
دسته بندی: طرح و پژوهش » طرح های جابر

تعداد مشاهده: 5888 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Docx

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:6,744 کیلوبایت

 قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: