کنترل آفات و امراض درختان انگور

دسته بندي : فنی و مهندسی » کشاورزی و زراعت
کرم خوشه خوار انگور :در ایران فقط روی انگور گزارش شده است، در بهار لارو های جوان نسل اول از جوانه های گل دهنده و غنچه تغذیه کرده و روی آن ها را با تار هایی می پوشانند .
در برخی موار نیز  از جوانه های شاخه زا تغذیه کرده  و در نتیجه سبب خشکیدن گل ها وجوانه ها و ریزش آن ها می گردد.  لارو های نسل دوم از گوشت غوره تغذیه می نمایید .بر اثر تغذیه پوست غوره منظره خاکی رنگی پیدا نموده، چروک برداشته و حبه ها می ریزند. لاروهای نسل سوم از انگورهای رسیده تغذیه می کنند. ابتدا از گوشت و سپس از پوست های رسیده می خورند. محل فعالیت آفت بوسیله تارهایی روی خوشه مشخص می  باشد.خوشه های آلوده مورد حمله انواع قارچ ها قرار گرفته خسارت های ثانویه را بوجود می آورند.
لاروهای نسل بعدی آفت حتی روی انگورهایی که برای تهیه کشمش اختصاص داده می شوند به انبار منتقل و در آنجا تا بهار سال آینده به سر می برند.خسارت  کرم خوشه خوار انگور در کشت دیم:خسارت این آفت در کشت دیم روی انگور به مراتب کمتر از انگور کشت آبی می باشد و به همین جهت در اکثر مناطق دیم مبارزه با آفت معمول نمی باشد. زیست شناسی این آفت در منطقه شیراز (معتدله دارای چهار نسل در سال می باشد. ظهور اولین پروانه در اوایل فروردین و اوج پرواز نسل اول آفت در اواخر فروردین تا اوایل اردیبهشت می باشد.
دسته بندی: فنی و مهندسی » کشاورزی و زراعت

تعداد مشاهده: 4969 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 102

حجم فایل:491 کیلوبایت

 قیمت: 12,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: