اثر بخشی آموزش مهارتهای ارتباطی در بهبود روابط بین فردی و تعارضات درون مدرسه ای در دانش آموزان قلدر

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
اثر بخشی آموزش مهارتهای ارتباطی در بهبود روابط بین فردی و تعارضات درون مدرسه ای در دانش آموزان دخترقلدر پایه اول متوسطه  شامل 29 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش

قسمتی از متن:

پدیده قلدری می تواند باعث ایجاد تعارضات درون مدرسه ای گردد که به صورت تعارضات بین فردی بروز میکند این نوع تعارض نوعا بین افراد یا بین یک گروه رخ میدهد.(مقیمی، 1377ص477) دانش آموزان قلدر نه تنها با همکلاسان بلکه با مدیران و معلمان نیز درگیر هستند در واقع قلدری در مدارس سبب شده است که حل تعارض و کشمکش در مدرسه بعنوان یک موضوع جالب خودنمایی کند(کاترین،1998)

حل تعارض یک رویکرد سازنده در تعارضهای بین فردی و بین گروهی است که به افراد کمک می نماید تا در موقعیتهای تعارض با همدیگر کار کنند تا به یک راه حل توافقی و قابل قبول برای طرفین برسند.(مورتون، 1999)

حل تعارض،جلوگیری از خشونت، وساطت، کلاسهای آرام همگی کلماتی هستند که در یک چارچوب تعلیم و تربیت در حال رشد و تکامل به چشم می خورند. و معمولا به استراتژی هایی که دانش آموزان را قادر میسازند تعارض را به صورت مسالمت آمیز و همکاری جویانه خارج از رویه های سنتی اداره نمایند اشاره دارند.(کاترین، 1998)

بنابر این دانش آموزان به ویژه دانش آموزان قلدرنیازمند آن هستند که بدانند چگونه تعارض را اداره کنند، زیرا آنها عضو مسئولی از مدرسه و جامعه هستند. برخی مربیان عقیده دارند شایستگی در مهارتهای حل تعارض می تواند منجر به پیشرفت تحصیلی و اجتماعی شود و موجب هماهنگی بیشتر با اطرافیان گردد. (پندآرکار، 1995)

چار چوب خشونت و قلدری در مدارس با مربیان و عموم مردم در ارتباط است. دانش آموزان زیادی مهارتهای مسالمت آمیز تعارض را خود یا از طریق خانواده شان کسب نکرده اند بنابر این دلیل خوبی است برای تفکر و تصور اینکه این مهارتها، باید آموخته شوند. دانش آموزان افرادی هستند که فاقد مهارتهای حل تعارض هستند و اغلب زمان و انرژی بیشتری را صرف تعاملات منفی با همکلاسان و معلمان خود می کنند به جای آنکه فرصت را صرف کسب اهداف کلی برنامه درسی بنمایند.بهبود روابط بین فردی و مهارتهای حل تعارضات در دانش آموزان قلدر مساله پژوهشی این تحقیق میباشد تا مشکلات درگیر این دانش آموزان و افرادی که درگیر با آنها هستند تا حدودی کاهش و رفع گردد.

فهرست مطالب

بیان مسأله

ضرورت تحقیق

پیشینه تحقيق

اهداف تحقیق

اهداف کلی

اهداف ویژه و کاربردی

سؤالات تحقیق

فرضیه ها ی تحقیق

تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

قلدری

مهارت های ارتباطی

ارتباط کلامی

ارتباط غیر کلامی

روابط بین فردی

تعارضات درون‌فردي
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 5147 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 29

حجم فایل:48 کیلوبایت

 قیمت: 60,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    برای بازکردن این فایل از نرم افزار word استفاده نمایید.

  • محتوای فایل دانلودی:
    word